Hoeveel groente eet jij eigenlijk?

Wellicht is het een inkoppertje om te zeggen dat ik een écht groentemonster ben. Het wegwerken van de aanbevolen hoeveelheid van 200 gram is echt peanuts voor mij. Vaak eet ik hiervan wel het drievoud. 

Ik hou ervan om groente te eten …... en hopelijk houden de groenten ook van mij ;) Ik word vrolijk van al die mooie kleuren en geuren. Maar het is niet alleen een lust voor het oog en de neus, ook de smaakpapillen worden steeds weer geprikkeld. Want je kunt groenten op heel veel verschillende manieren eten en klaarmaken. Dus als je je legergroene te gaar gekookte sperzieboontjes een beetje beu bent, lees dan even verder ….

Nu wil ik niet tegen je zeggen dat jij óók zoveel groente moet gaan eten …. maar ik heb wel een paar makkelijke tips om toch zeker dagelijks aan de 200 gram te komen.

- zorg ervoor dat je bij iedere hoofdmaaltijd een portie groente eet. En nee … dat is niet ingewikkeld. Beleg je ontbijt boterham met kaas eens met plakjes tomaat of komkommer, neem een schaaltje rauwkost bij de lunch en zorg voor verse groente bij het avondeten. En weet je wat? Je hoeft écht niet het land op om je sla te snijden, vervolgens 4 keer te wassen omdat er nog zand in zit en hem vervolgens 5 minuten te centrifugeren omdat de blaadjes nog nat zijn … nee hoor … meneer Supermarkt helpt je met al deze stappen dus 'tijd' is in deze geen excuus

- zorg voor een bakje kant en klare rauwkost in de koelkast. Op het moment dat jij lekker wil knabbelen en je moet eerst je paprika's zoeken en nog schoonmaken … dan heb je er geen zin meer in. Maak een bakje waar je maar in hoeft te grijpen en tadaaaa …. zeker weten dat je opeens stukken meer groente gaat eten

- zorg ervoor dat je altijd verse groente in huis hebt. Uiteraard hoef je niet de hele groenteafdeling in één keer leeg te kopen. Wellicht is dat zonde omdat je zoveel groente nooit gaat opeten. En daag jezelf uit om geen groente weg te gooien cq eet het dus op voordat het er slap en bruin uitziet